Przedszkole w procesie dydaktyczno-wychowawczym realizuje cele i założenia według nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Metody pracy:
Metoda Pedagogiki Zabawy - Celem Pedagogiki Zabawy jest wzbogacenie form pracy grupowej, umożliwienie rozwijania aktywności i zaangażowanie się jej członków we wspólne działania. Stawiając sobie za cel polepszenie komunikacji między nauczycielem a dzieckiem w procesie uczenia się i nauczania. Burzy mity, które naukę łączą jedynie ze żmudnym wysiłkiem, często pozbawionym jakiej przyjemności. Daje nauczycielowi większą swobodę działań a pomaga dziecku znaleźć jego własną drogę, na miarę jego możliwości i zdolności.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - Metoda ta to opracowany zestaw ćwiczeń wywodzący się z naturalnych potrzeb dzieci zaspakajanych w kontaktach z dorosłymi. Myślą przewodnią jest pozwolenie na pokonywanie barier, ułatwiając dzieciom funkcjonowanie motoryczne i dając im poczucie sprawności ruchowej.
Metoda R. Labana - Polegająca na ruchu podejmowanego zgodnie z własną inwencją, wyobraźnią i doświadczeniem. Ćwiczenia gimnastyczne przybierają formę zadań otwartych, które zapewniają duży margines swobody, możliwości samodzielnego decydowania o sobie samym i tym samym wyrażenia swej indywidualności.
Metoda Carla Orffa - Głównym celem i zadaniem tej metody jest wyzwalanie i u dzieci ekspresji
i rozwijania intencji twórczej. Zwłaszcza powiązanie muzyki z ruchem stanowi bardzo charakterystyczny element tej metody. Szeroko rozbudowany repertuar ćwiczeń i zabaw daje okazję do rozwijania zadatków dzieciom uzdolnionym, jak i zaniedbanym. Które mają okazję wyrównać swe braki.
Metoda Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Denisona - Metoda ta zwana „gimnastyką mózgu”, polega na wykonywaniu specjalnych ćwiczeń fizycznych, dobranych w taki sposób, by pobudzały do współpracy obie półkule mózgowe, co wpływa na wszechstronny rozwój dziecka, efektywne uczenie się i zapobieganie powstawania niepowodzeń szkolnych.
Metody Aktywizujące pozwalają osiągnąć różnorodne cele. Rozwijają u dzieci wiele cech osobowości - pamięć, spostrzegawczość, wyobraźnię, samodzielność, dociekliwość, wytrwałość, kreatywność, pogłębianie zainteresowań, przyswojenie bez trudu nowej wiedzy często w formie zabawy, wdrażanie własnych pomysłów, wymiana poglądów, komunikowanie się, rozwiązywanie problemów w sposób twórczy, efektywne działanie w zespole, podejmowanie działań.
Nasze przedszkole posiada w swojej ofercie szeroki wybór zajęć dodatkowych.
Drodzy Rodzice Wasze dzieci mają możliwość rozwijać swoje zainteresowania i zdolności poprzez naukę języka angielskiego, rozwijać logiczne myślenie poprzez udział w zajęciach szachowych, kształtować inwencję twórczą na zajęciach plastycznych oraz kształcić słuch muzyczny i poczucie rytmu na zajęciach z rytmiki.
Pomagamy rozwijać mowę poprzez udział dzieci w zabawach
i ćwiczeniach logopedycznych kształtujących prawidłowy rozwój mowy.
CELE WYCHOWAWCZE PRZEDSZKOLA
- wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną oraz najbliższym środowiskiem dziecka
- poszukiwanie wiedzy o otaczającym świecie i zdobywanie nowych doświadczeń
- stwarzanie dzieciom warunków do odkrywania siebie i innych przez własne działania
- rozwijanie umiejętności komunikowania się w sposób werbalny i niewerbalny
- umożliwienie dzieciom dokonywania wyborów i przeżywania pozytywnych efektów własnych działań
- wdrożenie do przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo
- pomoc dziecku w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „JA”
- kształtowanie życzliwego i otwartego stosunku do ludzi oraz przyrody
- uczenie dzieci rozwiązywania sytuacji trudnych na zasadzie kompromisu
Więcej informacji na naszej stronie internetowej